9 mars 2009

<3


I helgen var det simtävling för hela slanten. Vi började med lite sträckor i Gimo. där vi plöjde vattnet och tog medaljer så det rykte om det. en trevlig liten simhall och tävling.
På söndag morgon var det dags att bege sig mot Åkersberga där andra tävlingen hölls. och det var även denna gång mycket trevligt. vi plöjde och plockade både medaljer, väskor, pokaler och en och annan russin tröja.
Simmade verkligen ur dåligt men jag hade inte några större förväntningar eftersom jag inte tränat på 1 månad men jag lyckades ändå plocka med mig 6 medaljer, 1 pokal, 1 väska och ett presentkort på Stadium. så tävlingen var ju inte helt värdelös. Jag och Linda var speciellt nöjda över våra väskor som vi fick i Medley finalen.
Vi hade det för övrigt väldigt trevligt tillsammans och det hände mycket saker. t.ex kan nämnas att Anton på något underligt sätt lyckades spräcka sina jeans helt random så hela låret syntes. Ja hans mamma såg ingen annan lösning än att gå och köpa ett par nya byxor för i shorts kunde han ju inte gå. det var ju snö och kallt ute!

Idag måndagen i all ära skrev Ålands Lyceums 3:or svenska essä i studentskrivning. Det var väl spännande och jag bara skrev på. Bild analys och en tolkning på varje bild. Elvis medverkade även. Good for him!
lämnade såklart upp efter 3 timmar då jag inte kan sitta mer än det ör jag skriver så snabbt. men det gick nog helt okej, hoppas jag i varje fall.
Sedan for jag hem chilla lite snacka med T. och han var bara sarkastisk, tur att jag var det mot han också då:) Men jo kryssning för fan T.! schtek! Stockholm!
Sedan pallra jag mig iväg på träning och det gick nog helt bra. simma 4,3 tror jag passet var på då det var lite återhämtning från helgens bravader. trevligt och sådär mysigt. eeehhh....
Jaja det gick ok. men nu är jag täppt i näsan och kan knappt prata. icke bra alls.!

I morgon blir det nog inget gym om det ska vara så här knasigt i min kropp. men simträning på kvällen sedan. blir nog ett frisims pass tror jag betämt.!
ska även träffa jennie och diskutera och fundera. det blir mycket bra tror jag!
Vi drar ju till Åbo på fredag och blir hela helgen. Träffa Tuomas och hans vän Mika och en massa nya åbo människor. treevligt! Kanske skulle även Niklas och Linda med.

Men nu blev det mycket men men. ska nog börja dra mig mot sängen då jag har planer på att stiga upp klockan 10 och plugga hälsokunskap. sedan klockan 12 ska jag träffa Jennie. efter det ska jag plugga matte och hälsa. sedan träning, efter det plugga mera hälsa. ska även försöka klämma in lite städning och några samtal som måste ringas.! ska nog gå bra.
Nuu ska jag prata med Kim för han är så sjukt bra och sedan sängen.

H:K Hagman

Inga kommentarer: